piatok

Slovenská výprava vo Švédsku

..alebo čo všetko sa dá zažiť behom šiestich dní :-)

Deň prvý (štvrtok 26. marec 2009)

Po niekoľkohodinovej ceste slovenská výprava bez problémov dorazila do Linköpingu (sorry za nesprávne informácie o počasí, ale mne sa fakt zdalo, že je celkom teplo :-D ), a keďže už bolo dosť neskoro a Ivanin pôvodný plán ísť ešte do Platå akosi nevyšiel, ostali sme u mňa na koridore a spravili si takú menšiu party :)

fotky z tohto dňa -> http://picasaweb.google.com/sendvo/26032009

Deň druhý (piatok 27. marec 2009)

V tento deň sme mali na pláne prehliadku centra Linköpingu a prehliadku univerzity, ale auto z požičovne som musel ísť vyzdvihnúť až do Norrköpingu, kde som mal menší problém (základné pravidlo cestovania: vždy si nabi mobil, keď niekam ideš :-P). Takže na prehliadku Linköpingu nám moc času neostalo (za čo sa ospravedlňujem), ale vynahradili sme si to v pondelok :-)
Večer sme samozrejme po menšej pre-party vyrazili na disco do Platå - jednoznačne najlepšieho podniku v Linköpingu, kde sa mali všetci možnosť presvedčiť, že som neklamal a že Švédky sú naozaj pekné :-)

photos -> http://picasaweb.google.com/sendvo/27032009

Deň tretí (sobota 28. marec 2009)

Cieľ Štokholm. Okolo obeda sme sa vydali na cestu, nasledovala plánovaná zastávka v Norrköpingu, prehliadka mesta a múzea práce (rovnako ako s Ivanou a Rasťou dva dni predtým- viď predchádzajúci príspevok :)
Ďalšia zastávka Nyköping. Keď sme na informačnej tabuli na začiatku mesta zistili, že Nyköping vlastne leží pri mori, hneď sme sa tam vybrali. Lenže more respektíve záliv bol zamrznutý, bola hmla a okrem toho sme asi boli na súkromnom pozemku :-D

V pôvodnom pláne bolo ešte navštíviť Södertajle, lenže už bolo dosť neskoro tak sme sa presunuli k nasledujúcemu bodu programu a tým bol Štokholm :-)

Po tom ako sme trochu poblúdili (v tuneli GPS nefunguje a popod Štokholm ide asi 10 km dlhý tunel s viacerými výjazdmi :P ), sme konečne úspešne našli hostel a ubytovali sa. Potom sme sa ešte vybrali na prechádzku po nočnom Štokholme (v noci rovnako fascinujúci ako cez deň :)

fotky -> http://picasaweb.google.com/sendvo/28032009

Deň štvrtý (nedeľa 29. marec 2009)

Po menšom časovom nedorozumení (zo soboty na nedeľu sa menil čas :P ) sme sa "odubytovali" a vyrazili objavovať Štokholm. Pôvodne sme chceli navštíviť viac múzeí, ale stihli sme iba dve - Tekniska museet a Vasa museet. Potom sme si boli pozrieť Gamla Stan (Staré mesto), kráľovský palác, parlament a tak..

Najlepší zážitok celého dňa: podarilo sa nám zaseknúť vo výťahu (keď je vo výťahu napísané max 8 osôb znamená to 8 švédov nie 8 slovákov :D)

fotky -> http://picasaweb.google.com/sendvo/29032009

Deň piaty (pondelok 30. marec 2009)

Zatiaľ, čo som bol vrátiť auto v Norrköpingu (pre mňa už štvrtá návšteva tohto mesta v priebehu piatich dní :P ), ostatní si pozreli centrum Linköpingu. Keď som sa vrátil tak sme si ešte spolu pozreli Gamla Linköping - niekoľko ulíc, kde boli premiestnené staré domy z celého mesta.
Večer samozrejme nasledovala good-bye party u mňa na koridore, ktorá sa mimoriadne vydarila (niektorí by vedeli rozprávať :D )

fotky -> http://picasaweb.google.com/sendvo/30032009

Deň šiesty (utorok 31. marec 2009)

Týmto dňom sa návšteva vo Švédsku končí. Ďakujem všetkým, že ma prišli pozrieť a spríjemniť mi môj pobyt. Myslím, že môžeme byť spokojní, akurát som mal pocit, že po týchto šiestich dňoch sa moja angličtina vrátila na pôvodnú úroveň kdesi na začiatku januára :-D
Dúfam, že všetkým sa výlet páčil a každopádne sa teším na ďalších ľudí, ktorí sa ma tu chystajú navštíviť :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára